Aktuality 2007
Bariérová zkouška svodidel MS4/H2, Kámen
10. 12. 2007 | Zkušební bariérové testy nového typu svodidel na polygonu TZÚS nedaleko Tábora.
V pondělí 10. 12. 2007 na zkušebním polygonu TZÚS u obce Kámen proběhla úspěšně bariérová zkouška nového typu svodidel MS4 pro úroveň zadržení H2. Tento typ svodidel byl vyvinut firmou Jaroslav Číhal-OMO a prošel již řadou náročných testů simulujících běžnou zátěž při nárazu vozidel. Testy byly provedeny opět osobním vozidlem Peugeot 106 při rychlosti 90 km/h a autobusem Karosa (se simulací přítomnosti pasažérů) při rychlosti 70 km/h v úhlech 20 stupňů. Zkoušky se uskutečnily za pečlivého měření nejrůznějších hodnot při nárazu působících sil na kotvy a celý systém svodidla. Měření provedly firmy Mostní a silniční vývoj Brno a pracovníci zkušebních laboratoří TZÚS Praha.
Instalace svodidla na polygonu proběhla v sobotu 8. 12. (Svostr Ostrava), patky sloupků byly výškově osazeny na maltu GROUTEX. V době nárazu měla tak malta stáří 2 dny. Vyjma dvou sloupků, které absorbovaly největší náraz osobním autem a autobusem (po nárazu vozidlem Peugeot byly vyměněny pouze poškozené části svodidel ale ne sloupky, které byly prakticky nepoškozené) zůstala malta i při tloušťkách 0,5 - 1cm kompaktní a došlo pouze k celoplošnému odtržení od mostní římsy. Na ostatních sloupcích nebyla malta poškozena.
Bariérové zkoušky dopadly pro nový typ svodidel úspěšně. Reportáž z místa testů přinesla v odpoledních zprávách i televize Nova.
Betonářské dny 2007, Hradec Králové
27. 11. 2007 | Poslední listopadový týden se konalo tradiční setkání \"betonářů\". Prezentovali jsme dvě NOVINKY - speciální modifikace Groutexu.
14. ročníku konference s mezinárodní účastí spojené s výstavou "Beton 2007" se zúčastnilo kolem 700 návštěvníků z ČR a zahraničí.
Naše prezentace se zaměřila na výhody injektáže zálivkové malty Groutex pod patu zábradelních sloupků záchytných systémů (svodidel), ale hlavně na dvě NOVINKY - speciální modifikace materiálu GROUTEX zvláště pro silniční stavby. První je - Groutex Pavement - jako zálivková a spárovací malta na komunikace z dlažebních kostek. Využití najde především při zpevnění vydlážděných zastávek MHD, v místech provozu a stání těžkých vozidel, při opravách povrchů vozovek v historických centrech apod.
Druhou je - Groutex Profil - určený k opravám poškozených povrchů mostovek před pokládkami izolačních vrstev a nových finálních povrchů silnic a dálnic.
Spárování kostek autobusové zastávky, Černá Hora
22. 11. 2007 | Zaspárování původních dlažebních kostek autobusové zastávky materiálem Groutex Pavement v Černé Hoře.
V předposledním listopadovém týdnu jsme provedli zaspárování další zastávky hromadné dopravy materiálem - Groutex Pavement. Jednalo se o cca 60m2 velkou plochu na frekventované autobusové trase Brno-Svitavy na náměstí v Černé Hoře. Přestože v době realizace a dalších dnech se teploty pohybovaly jen kolem 5 stupňů nad nulou, musela být plocha od 28. 11. dána do užívání. Poslední tři snímky ukazují zastávku po týdenním provozu.
Podlévání patek sloupů haly, Bzenec
10. 10. 2007 | Podlévání patek sloupů rozsáhlé haly pro výrobu plastových oken.
Firma Outulný staví nový areál pro výrobce plastových oken RI Okna Bzenec. Zajímavostí aplikace byla umístěná smyková výztuž v patce sloupu a velké množství srážkové vody v těchto místech, které bylo zapotřebí podlévaným materiálem Groutex vytlačit z kapsy v základovém betonu.
Kotvení jeřábové dráhy, Moravský Písek
09. 10. 2007 | Kotvení kotevních tyčí délky 160 cm materiálem Groutex 6003.
Do betonových podkladních základů byly kotveny kotevní tyče délky 160cm a průměru 48mm materiálem Groutex 6003. Pro vylepšení vzájemných adhezních vlastností byly tyče v místě zapuštění do betonového základu opatřeny spirálovou drážkou. Ukotvení bylo provedeno pro dodavatele Veselskou stavební.
Samonivelační podlaha Špilberk, Brno
23. 08. 2007 | Využití čerpací techniky při pokládce samonivelační podlahy na Špilberku.
Během cca dvou měsíců bude dokončena rekonstrukce části severozápadního bastionu hradu Špilberk na archiv Muzea města Brna. Finální povrchovou úpravou podlah je samonivelační cementová podlaha. Při její pokládce byla použita výkonná míchačka/čerpadlo stavebních směsí Putzmeister. Celková plocha tří pater pro umístění archivu je cca 1.400m2.
Roadware 2007, Praha
22. 05. 2007 | V posledním květnovém týdnu jsme opět zúčastnili silniční výstavy ve veletržním paláci v Praze.
13. ročník tradičního silničního veletrhu Roadware navštívilo kolem 2000 návštěvníků z řad odborné veřejnosti stavebních a projekčních firem, Ředitelství silnic a dálnic ČR, zástupců investorů, městských samospráv, studentů i laické veřejnosti.
Prezentovali jsme výhody injektáže zálivkové malty Groutex pod patu zábradelních sloupků nejen z produkce hutní společnosti Mittal Steel, která vystavovala v sousedním stánku. Novinkou v silničním stavitelství je použití modifikace malt Groutex - Groutex Pavement - jako zálivkové a spárovací malty na dlažby. Využití najde především při zpevnění vydlážděných zastávek MHD, v místech provozu a stání těžkých vozidel, při opravách povrchů vozovek v historických centrech apod.
Sympozium Mosty 2007, Brno
19. 04. 2007 | Na dalším ročníku sympozia jsme prezentovali novinky v použití nesmrštivých malt řady Groutex.
12. ročník sympozia "Mosty 2007" tradičně proběhl v dubnovém termínu stavebních veletrhů IBF v hotelu Voroněž. Jednotlivé přednáškové bloky byly tématicky zaměřeny na Výstavbu, správu a údržbu mostních objektů v ČR; Mosty v Evropě a ve světě; Mosty v České republice z pohledu vědy a výzkumu, projektů a realizací. Odborného programu se kromě specialistů stavebních a projekčních firem zúčastnila i řada zástupců Ministerstva dopravy ČR, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Českých drah a.s., Správy železničních dopravních cest s.o. a České silniční společnosti.
Prezentovali jsme výhody injektáže zálivkové malty Groutex pod patu zábradelních sloupků z hlediska produktivity práce na stavbě a spolehlivosti metody. Novinkou v silničním stavitelství je použití modifikace malt Groutex - Groutex Pavement - jako zálivkové a spárovací malty na dlažby. Využití najde především při zpevnění vydlážděných zastávek MHD, v místech provozu a stání těžkých vozidel, při opravách povrchů vozovek v historických centrech apod.
Veletrh Coneco 2007, Bratislava
20. 03. 2007 | Prezentace materiálů Groutex na tradiční stavební výstavě na Slovensku.
Letošního, již 28. ročníku stavební výstavy Coneco se zúčastnil dosud největší počet vystavovatelů z České republiky - 280, kteří se prezentovali na 4.700 m2 v rámci oficiální účasti ČR pořádané MPO. Prezentace materiálů řady Groutex byla společně s kotevní technikou firmy OMO zaměřena na využití v dopravní infrastruktuře - kotvení a podlévání záchytných systémů na silnicích. Se zájmem byla přijata i prezentovaná novinka - Groutex Pavement - vysokopevnostní zálivková a spárovací malta na dlažby. Využití najde především při zpevnění vydlážděných zastávek MHD, v místech provozu a stání těžkých vozidel, při opravách povrchů vozovek v historických centrech apod.
Podlévání kolejnic výrobní technologie, Třebíč
12. 01. 2007 | Dodávka materiálu Groutex 601 včetně realizace podlití kolejnic v průmyslovém areálu firmy S.O.K Třebíč na výrobu ocelových hal.
V nově vybudovaném výrobním areálu firmy S.O.K v Třebíči jsme podlévali cca 550m kolejnic technologie výroby ocelových konstrukcí pro moderní průmyslové haly. Kolejnice byly umístněny v odbouraných žlábcích ve strojně hlazené betonové podlaze, kde byly osazeny do roviny rektifikačními šrouby a zároveň ukotveny do podkladu. Žlábek byl řádně vyčištěn tlakovou vodou, která současně plnila funkci prvotní penetrace podkladu. V průběhu čerpání kotevní zálivky pomocí membránového čerpadla INOMAT M8 byl žlábek v podlaze průběžně dovlhčován. Na usazení kolejnic se spotřebovalo cca 7.500kg zálivkové malty Groutex 601.